KLAUZULA INFORMACYJNA – MONITORING WIZYJNY
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych informujemy – zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L z 04.05.2016 r, Nr 119, s. 1) zwanego dalej „RODO” iż:
I. ADMINISTRATOR DANYCH
Administratorem Pani/Pana danych osobowych (wizerunku pochodzącego z monitoringu) oraz tym samym operatorem systemu monitoringu jest Gmina Spytkowice. Z Administratorem można się kontaktować pisemnie za pomocą poczty tradycyjnej pod adresem: ul. Zamkowa 12, 34-116 Spytkowice, poprzez email: urzad@gminaspytkowice.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu: 33 879 18 76.
II. INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować pod adresem: ul. Zamkowa 12, 34-116 Spytkowice lub poprzez email: iod@spytkowice.net.pl.
III. PODSTAWA PRAWNA I CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Pani/Pana dane osobowe (wizerunek) będą przetwarzane w celu zapewnienia porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, a także ochrony mienia na terenie siedziby Administratora (podstawa prawna: art. 9a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
IV. INFORMACJE O WYMOGU/DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH ORAZ KONSEKWENCJI NIEPODANIA DANYCH OSOBOWYCH
Podanie danych jest dobrowolne, ale ich niepodanie będzie związane z brakiem zgody na wejście na teren objęty monitoringiem.
V. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
1. Zapis z systemu monitoringu wizyjnego może być udostępniony jedynie uprawnionym organom w zakresie prowadzonych przez nie czynności prawnych, np. Policji, Sądom, Prokuraturze – na ich pisemny wniosek.
2. W pewnych sytuacjach zapis z systemu monitoringu wizyjnego może być również udostępniony osobom, które wykażą potrzebę uzyskania dostępu do nagrań, np. pracownikowi poszkodowanemu w sytuacjach zarejestrowanych przez kamery naszego systemu monitoringu – z uwzględnieniem praw i wolności osób trzecich.
3. Dostęp do obrazu z systemu monitoringu wizyjnego mogą mieć ponadto pracownicy firmy świadczącej usługi ochrony osób i mienia na podstawie umowy powierzenia zawartej z Administratorem. Pani/Pana dane osobowe mogą być również przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora, np. dostawcom usług IT – przy czym takie podmioty przetwarzają dane wyłącznie na podstawie umowy z Administratorem.
VI. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
1. Nagrania z systemu monitoringu wizyjnego przechowujemy nie dłużej niż 3 miesiące od dnia nagrania. Po tym okresie podlegają one trwałemu usunięciu lub nadpisaniu.
2. W uzasadnionych przypadkach, gdy nagrania z monitoringu wizyjnego stanowią lub mogą stanowić dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie przepisów prawa (np. gdy urządzenia systemu monitoringu wizyjnego zarejestrowały zdarzenie związane z naruszeniem bezpieczeństwa osób i mienia), dane te będą przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – przez okres 1 roku, a w przypadku wszczęcia postępowania – do czasu prawomocnego zakończenia postępowania oraz do upływu okresu przedawnienia roszczeń liczonego od nowych terminów powstałych w wyniku postępowania.
VII. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
W związku z przetwarzaniem danych osobowych posiada Pani/Pan prawo do:
1) Dostępu do treści swoich danych osobowych:
Osoba zainteresowana zabezpieczeniem danych z monitoringu na potrzeby przyszłego postępowania może zwrócić się do nas pisemnie z prośbą o zabezpieczenie nagrania przed jego usunięciem po upływie standardowego okresu przechowywania. Wniosek należy złożyć w siedzibie Administratora (patrz pkt I) w terminie do 30 dni licząc od dnia, w którym zdarzenie mogło zostać zarejestrowane przez monitoring wizyjny. Wnioski złożone po tym terminie mogą nie gwarantować zabezpieczenia obrazu ze względu na jego możliwe usunięcie z rejestratora. Prawidłowo złożony wniosek musi zawierać dokładną datę i miejsce zdarzenia, np.: wjazd na parking, okolice bramy głównej, drzwi wejściowych, korytarz, itp. oraz przybliżony czas zdarzenia. W przeciwnym razie nie będzie możliwości odnalezienia właściwego obrazu. Na wniosek osoby zainteresowanej możemy sporządzić kopię nagrania z monitoringu wizyjnego za okres, którego dotyczy wniosek. Kopia przechowywana jest w siedzibie Administratora w zamkniętym i specjalnie do tego przystosowanym miejscu. Kopia stworzona na pisemny wniosek osoby zainteresowanej zostaje zabezpieczone na okres nie dłuższy niż 3 miesiące i udostępniana jest jedynie uprawnionym organom, np.: Policji, Sądom, Prokuraturze. W przypadku bezczynności tych organów przez okres 3 miesięcy kopia zostanie zniszczona,
2) Otrzymania kopii danych osobowych,
3) Sprostowania danych osobowych,
4) Usunięcia danych osobowych,
5) Ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
– w przypadkach i na warunkach określonych w RODO. Prawa wymienione powyżej można zrealizować poprzez kontakt z Administratorem.
VIII. PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzasadnione jest, że Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są przez Administratora niezgodnie z przepisami RODO.
IX. ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI W TYM PROFILOWANIE
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania. Administrator nie posiada i nie stosuje oprogramowania pozwalającego na automatyczne rozpoznawanie cech biometrycznych, analizę zachowania lub identyfikację twarzy.
X. PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do organizacji międzynarodowych ani do państw trzecich.