Od Nowego Roku w Urzędzie płacimy bezgotówkowo!
Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową S.A., prowadzi prace w ramach Programu upowszechniania płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej. Obejmuje on urzędy wojewódzkie, urzędy marszałkowskie, urzędy miast i gmin, starostwa powiatowe oraz Policję. W ramach Programu został opracowany model akceptacji płatności bezgotówkowych z wykorzystaniem terminali POS i użyciem WebPOS Paybynet w jednostkach administracji publicznej, który będzie bezpłatny zarówno dla urzędu, jak i dla klientów urzędu.
Od 1 stycznia również nasz Urząd zapewnia Mieszkańcom możliwość wnoszenia opłat za czynności urzędowe z wykorzystaniem kart płatniczych oraz telefonów (smartfonów). Płatności mobilne za pomocą telefonu są możliwe m. in. przy wykorzystaniu BLIKA, dostępnego w aplikacjach mobilnych wielu banków działających na terenie kraju. W ten sposób Mieszkańcy mogą uregulować należności podatkowe, dokonać opłat skarbowych m. in. za wydanie zaświadczeń, odpisów i sporządzenie aktów w Urzędzie Stanu Cywilnego oraz wydanie wypisu i wyrysu z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego.