„Pole do popisu” - matematyczna gra terenowa w ZSP Bachowice
Czy nauka to tylko zeszyt, długopis i książka ?
A może by tak trochę inaczej ?! A może by tak poszukać trapezów, równoległoboków i rombów w otaczającym nas świecie?! Przekonajmy się, czy te figury istnieją naprawdę, czy tylko w podręczniku do matematyki. I wreszcie odpowiedzmy sobie na pytanie: „Do czego mi się to w życiu przyda ?”
Powierzchnia lampy, powierzchnia barierki, ile farby potrzeba do pomalowania drzwi, jaki to procent całej powierzchni i ile to będzie kosztować?
Odpowiedzi na te wszystkie pytania szukali uczniowie szkoły w Bachowicach w grze terenowej realizowanej w ramach projektu z mFundacji „Pole do popisu”.
Uczestnikom towarzyszyła i służyła radą pani Wioleta Folga – pomysłodawca i autor zadania.
Pierwszym poleceniem było odszukanie na terenie szkoły wskazanych obiektów, następnie określenie rodzaju figury oraz obliczenie jej pole powierzchni i obwodu.
Kolejne zadanie odbyło z wykorzystaniem kolorowych elementów szafek uczniowskich. Następnie wyliczano potrzebną ilość farby do pomalowania części drzwi od stołówki.
Uczniowie prześcigali się w pomysłach: jak wyznaczyć prostopadłą wysokość, które elementy należy zmierzyć, aby obliczyć pole powierzchni barierki w kształcie równoległoboku, ścianki trapezowej i okrągłej lampy.
Wyzwanie sprawiło wiele radości uczniom, a nauczycielom dodało wiary w to, że warto szukać nowych pomysłów do działania.
Z tego miejsca gratulujemy drużynom, które najlepiej poradziły sobie z zadaniem. Zwycięzcy otrzymali nagrody rzeczowe a wszyscy uczestnicy pamiątkowe - dedykowane ołówki, które stały się już tradycją w naszej szkole.
Wszystkich uczniów zapraszamy do dalszych wyzwań w ramach projektu „Pole do popisu.”
[g=zsp-bachowice-gra-terenowa]