„Pole do popisu” - matematyczna gra terenowa w ZSP Bachowice

mbank

Czy nauka to tylko zeszyt, długopis i książka ?

A może by tak trochę inaczej ?! A może by tak poszukać trapezów, równoległoboków i rombów w otaczającym nas świecie?!  Przekonajmy się, czy te figury istnieją naprawdę, czy tylko w podręczniku do matematyki. I wreszcie odpowiedzmy sobie na pytanie: „Do czego mi się to w życiu przyda ?”

Powierzchnia lampy, powierzchnia barierki, ile farby potrzeba do pomalowania drzwi, jaki to procent całej powierzchni i ile to będzie kosztować?

Odpowiedzi na te wszystkie pytania szukali uczniowie szkoły w Bachowicach w grze terenowej realizowanej w ramach projektu z mFundacji „Pole do popisu”.

Uczestnikom towarzyszyła i służyła radą pani Wioleta Folga – pomysłodawca i autor  zadania.

Pierwszym poleceniem było odszukanie na terenie szkoły wskazanych obiektów, następnie określenie rodzaju figury oraz obliczenie jej pole powierzchni i obwodu.

Kolejne zadanie odbyło z wykorzystaniem kolorowych elementów szafek uczniowskich. Następnie wyliczano potrzebną ilość farby do pomalowania części drzwi od stołówki.

Uczniowie prześcigali się w pomysłach: jak wyznaczyć prostopadłą wysokość, które elementy należy zmierzyć, aby obliczyć  pole powierzchni barierki w kształcie równoległoboku, ścianki trapezowej i okrągłej lampy.

Wyzwanie sprawiło wiele radości uczniom, a nauczycielom dodało wiary w to, że warto szukać nowych pomysłów do działania.

Z tego miejsca gratulujemy drużynom, które najlepiej poradziły sobie z  zadaniem. Zwycięzcy otrzymali nagrody rzeczowe a wszyscy uczestnicy  pamiątkowe - dedykowane ołówki, które stały się już tradycją w naszej szkole.

Wszystkich uczniów zapraszamy do dalszych wyzwań w ramach projektu „Pole do popisu.”

 mbank

[g=zsp-bachowice-gra-terenowa]

 
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020, II Osi Priorytetowej „CYFROWA MAŁOPOLSKA”, Działanie 2.1 „E-administracja i otwarte zasoby”.
//popup //