ODPOWIEDZI NA POSTULATY ZGŁOSZONE W CZASIE ZEBRANIA WIEJSKIEGO SOŁECTWA PÓŁWIEŚ W DNIU 23 LUTEGO 2023 ROKU
1. Sołtys wsi Stanisław Maślona poprosił o uregulowanie spraw związanych z gruntami przy ul. Widokowej w stronę ul. Mędrak w miejscowości Tłuczań.
ODPOWIEDŹ: Po wstępnej analizie ustalono, że działki, które miałyby być wydzielone pod urządzenie drogi, stanowią własność osób prywatnych. W związku z powyższym, w celu opracowania koncepcji przebiegu wnioskowanej drogi, w drugim półroczu bieżącego roku zostaną zlecone prace geodezyjne, mające na celu wyznaczenie przebiegu planowanej drogi.
Pracownik odpowiedzialny: JS - Referat Rolnictwa, Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska
2. Mieszkaniec Sołectwa IO poprosiła o wykonanie oświetlenia na skrzyżowaniu ul. Brzozowej z ul. Zatorską.
ODPOWIEDŹ: Urząd Gminy posiada opracowaną i zatwierdzoną dokumentację projektową budowy sieci oświetlenia drogi krajowej nr 44, między innymi na odcinku od skrzyżowania z ul. Krótką/ul. Leśną do skrzyżowania z ul. Widokową.
Projekt zakłada zabudowę lampy oświetlenia naprzeciwko zjazdu z DK44 (ul. Zatorska) na ul. Brzozową.
Pracownik odpowiedzialny: SH - Referat Planowania, Przygotowania i Realizacji Inwestycji
3. Mieszkaniec sołectwa IO poprosiła o sprawdzenie nieprawidłowo świecących lamp ulicznych, ponieważ część z nich jest zasłonięta przez gałęzie drzew.
ODPOWIEDŹ: W chwili obecnej trwa postępowanie dotyczące wyłonienia wykonawcy realizacji zadania pn.: „Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Spytkowice poprzez wymianę źródeł światła na oprawy typu LED i montaż instalacji sterowania oświetleniem”. Termin składania ofert upływa dnia 29.03.2023 r. Podczas modernizacji oświetlenia zadanie zostanie wykonane.
Pracownik odpowiedzialny: SH - Referat Planowania, Przygotowania i Realizacji Inwestycji
4. Mieszkaniec sołectwa KO zaproponował, aby została wykonana inwentaryzacja lamp ulicznych, które świecą nieprawidłowo.
ODPOWIEDŹ: W ramach zlecenia dot. opracowania Programu Funkcjonalno – Użytkowego dla zadania: „Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Spytkowice poprzez wymianę źródeł światła na oprawy typu LED i montaż instalacji sterowania oświetleniem” została wykonana inwentaryzacja lamp. W chwili obecnej trwa postępowanie dotyczące wyłonienia wykonawcy, który wykona ich modernizację.
Pracownik odpowiedzialny: SH - Referat Planowania, Przygotowania i Realizacji Inwestycji
5. Sołtys wsi Stanisław Maślona poprosił o zamontowanie lampy w obu kierunkach na istniejącym słupie na posesji Pana M.
ODPOWIEDŹ: Zadanie zostało przyjęte do realizacji, jednak do zamontowania lamp na wskazanym słupie potrzebne jest wybudowanie nowego odcinka sieci, na co wymagane jest opracowanie dokumentacji technicznej i uzyskanie stosowych decyzji administracyjnych. Proces ten jest długotrwały z uwagi na przewlekłe procedury administracyjne oraz kolejność zgłoszeń dotyczących oświetlenia na terenie całej Gminy.
Pracownik odpowiedzialny: SH - Referat Planowania, Przygotowania i Realizacji Inwestycji
6. Sołtys wsi Stanisław Maślona poprosił o doświetlenie placu zabaw.
ODPOWIEDŹ: Zadanie zostało przyjęte do realizacji, jednak na wykonanie oświetlenia placu zabaw wymagane jest opracowanie dokumentacji technicznej i uzyskanie stosowych decyzji administracyjnych. Proces ten jest długotrwały z uwagi na przewlekłe procedury administracyjne oraz kolejność zgłoszeń dotyczących oświetlenia na terenie całej Gminy.
Pracownik odpowiedzialny: SH - Referat Planowania, Przygotowania i Realizacji Inwestycji
7. Mieszkaniec sołectwa AM poprosił o poprawę nawierzchni odnogi ul. Widokowej w kierunku posesji Pana L. i Pana M.
ODPOWIEDŹ: Z uwagi na to, iż przedmiotowa droga w dużej części przebiega po działkach niebędących własnością Gminy, nie ma w chwili obecnej podstaw prawnych do wydatkowania środków na przeprowadzenie remontu nawierzchni.
Pracownik odpowiedzialny: SH - Referat Planowania, Przygotowania i Realizacji Inwestycji
8. Mieszkaniec sołectwa DF poprosił o ponowne rozważenie możliwości zarurowania lub innego zabezpieczenia korytek przy ul. Widokowej oraz niwelacji wzniesienia na zjeździe do posesji Pani B.
ODPOWIEDŹ: 1 września 2022 roku w przedmiotowej sprawie odbyła się komisja terenowa z udziałem przedstawiciela Wnioskodawcy.
Mieszkaniec został poinformowany stosownym pismem, że w przypadku stwierdzenia zasadności i konieczności wykonania wnioskowanego zakresu prac, zostanie on zaplanowany w ramach bieżącego utrzymania dróg na lata 2023-2024 w ramach posiadanych środków budżetowych.
Pracownik odpowiedzialny: SH - Referat Planowania, Przygotowania i Realizacji Inwestycji
9. Mieszkaniec sołectwa DF poprosił o wykonanie przebudowy skrzyżowania ul. Mostowej z ul. Zatorską.
ODPOWIEDŹ: Postulat Mieszkańca w sprawie poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniu ul. Mostowej z ul. Zatorską został przesłany do zarządcy drogi, tj. Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad po ubiegłorocznym zebraniu wiejskim, które odbyło się w dniu 6 kwietnia 2022 r. Pisemne stanowisko GDDKiA w tej sprawie zostało przekazane wnioskodawcy.
Pracownik odpowiedzialny: SH - Referat Planowania, Przygotowania i Realizacji Inwestycji
10. Mieszkaniec sołectwa AL poprosiła o pogłębienie oraz o wyczyszczenie rowu na ul. Górnej od posesji Mieszkanki w dół.
ODPOWIEDŹ: Zadanie zostanie wykonane po zatrudnieniu pracowników interwencyjnych skierowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach.
Pracownik odpowiedzialny: MJ - Referat Ogólno-Organizacyjny
11. Mieszkaniec sołectwa KM poprosił o przestawienie granic ul. Górnej obok swojej posesji.
ODPOWIEDŹ: Wnioskowana droga została już geodezyjnie uregulowana i jest przyjęta do harmonogramu modernizacji dróg gminnych.
Pracownik odpowiedzialny: JS - Referat Rolnictwa, Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska