Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko w Urzędzie Gminy w Spytkowicach - stanowisko ds. zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i organizacyjnych
1. Określenie wymagań:
1) Zakres wymagań niezbędnych:
a) obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530);
b) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe;
d) wykształcenie wyższe;
e) minimum 2-letnie doświadczenie zawodowe;
f) znajomość przepisów prawnych i zagadnień z zakresu spraw realizowanych na stanowisku, a w szczególności ustaw: o samorządzie gminnym, Kodeks Postępowania Administracyjnego, o obronie Ojczyzny, o zarządzaniu kryzysowym, o ochronie informacji niejawnych, o ochronie danych osobowych, o stanie wojennym oraz o kompetencjach Naczelnego Dowódcy Sił Zbrojnych i zasadach jego podległości konstytucyjnym organom Rzeczypospolitej Polskiej, o stanie wyjątkowym, o stanie klęski żywiołowej, o ochronie przeciwpożarowej, o ochotniczych strażach pożarnych, o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, Prawo o zgromadzeniach, o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz przepisów wykonawczych.
g) prawo jazdy kat. B;
h) dobra organizacja pracy własnej;
i) dyspozycyjność, odpowiedzialność, terminowość, komunikatywność, sumienność, dokładność;
j) umiejętność obsługi komputera, w tym podstawowych programów komputerowych takich jak: edytory tekstu, arkusze kalkulacyjne, programy do tworzenia prezentacji;
k) nieposzlakowana opinia, wysoka kultura osobista.
2) Zakres wymagań preferowanych:
a) wykształcenie wyższe związane ze specjalizacjami: bezpieczeństwo narodowe, zarządzanie kryzysowe, specjalności wojskowe, administracja, prawo;
b) doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej lub innych jednostkach sektora finansów publicznych na stanowisku związanym z zarządzaniem kryzysowym, obronnością kraju, działalnością straży pożarnych;
c) znajomość topografii gminy Spytkowice.
2. Zakres podstawowych obowiązków:
1) Przygotowywanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny i innych zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony;
2) Opracowywanie, aktualizowanie oraz realizacja Planu Zarządzania Kryzysowego i Planu Obrony Cywilnej Gminy;
3) Organizowanie pracy Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
4) Przygotowanie i zapewnienie systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania oraz systemu wykrywania skażeń;
5) Prowadzenie magazynu O.C. i gminnego magazynu przeciwpowodziowego;
6) Realizacja zadań dotyczących funkcjonowania stałego dyżuru i akcji kurierskiej;
7) Realizowanie zadań związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałanie w tym zakresie z organami wojskowymi;
8) Opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego;
9) Opracowywanie oraz aktualizacja planu operacyjnego ochrony gminy przed powodzią;
10) Prowadzenie całości spraw związanych z wyposażeniem i zapewnieniem gotowości bojowej OSP działających na terenie gminy w zakresie ustawowym;
11) Obsługa Zarządu Gminnego OSP;
12) Prowadzenie rozliczania dotacji dla Ochotniczych Straży Pożarnych udzielanych z budżetu gminy w rozumieniu i na zasadach szczególnych określonych w przepisach o finansach publicznych oraz opracowywanie decyzji egzekwujących zwrot niewykorzystanej lub nienależnie wykorzystanej dotacji oraz nadzorowanie przebiegu ich wykonania;
13) Prowadzenie spraw z zakresu zgromadzeń publicznych;
14) Prowadzenie archiwum zakładowego;
15) Współpraca z organizacjami pozarządowymi wynikająca z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
16) Rozliczanie dotacji dla organizacji pozarządowych udzielanych z budżetu gminy w rozumieniu i na zasadach szczególnych określonych w przepisach o finansach publicznych oraz opracowywanie decyzji egzekwujących zwrot niewykorzystanej lub nienależnie wykorzystanej dotacji oraz nadzorowanie przebiegu ich wykonania;
17) Organizowanie i przeprowadzanie otwartych konkursów ofert w sferze pożytku publicznego na powierzenie lub wspieranie przez Gminę wykonywania zadań publicznych;
18) Prowadzenie spraw związanych z zakupem, montażem i obsługą urządzeń monitoringu wizyjnego, będącego w dyspozycji Urzędu Gminy;
19) Realizacja spraw związanych z zakupem paliw płynnych na potrzeby Gminy;
20) Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem pojazdów oraz wszelkiego mienia ruchomego;
21) Prowadzenie centralnego rejestru umów;
22) Protokołowanie zebrań wiejskich i innych spotkań organizowanych przez Wójta i Urząd Gminy.
3. Przewiduje się możliwość zawarcia umowy o pracę na czas określony, a następnie jej przedłużenie lub zawarcie umowy na czas nieokreślony bez przeprowadzania kolejnego naboru.
4. Informacje o warunkach pracy na danym stanowisku:
1) pełny wymiar czasu pracy;
2) praca na stanowisku urzędniczym;
3) praca przy komputerze powyżej połowy dobowego czasu pracy;
4) praca w siedzibie Urzędu oraz w terenie;
5) bariery architektoniczne utrudniające dostęp do pomieszczeń biurowych: budynek Urzędu nie jest wyposażony w windę ani w toalety dla osób niepełnosprawnych.
5. Informacja, o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych:
W miesiącu marcu 2023 r. poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik
zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji
zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosił więcej niż 6%.
6. Wymagane dokumenty:
1) życiorys (CV);
2) list motywacyjny;
3) kwestionariusz osobowy;
4) potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (dyplom lub inne zaświadczenie o odbytych studiach);
5) potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie świadectw pracy;
6) inne dodatkowe o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach np. potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach;
7) inne dokumenty wymagane przepisami prawa:
- oświadczenie o posiadanym obywatelstwie polskim;
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie
(wybrany kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności wydanego przez Krajowy Rejestr Karny); - oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych
i korzystanie z pełni praw publicznych; - oświadczenie o posiadaniu przez kandydata stanu zdrowia pozwalającego na wykonywanie czynności objętych zakresem zadań stanowiska ds. zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i organizacyjnych (wybrany kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia zaświadczenia wystawionego przez lekarza medycyny pracy);
- oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
8) Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, życiorys powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji” zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530).
9) Wraz z dokumentami aplikacyjnymi kandydat podaje dane kontaktowe w celu otrzymania powiadomienia o etapach rekrutacji.
7. Termin, miejsce i sposób składania dokumentów:
1) Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 10 maja 2023 roku do godz. 17:00:
a) W formie papierowej (w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko ds. zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i organizacyjnych”) w Sekretariacie lub Dzienniku Podawczym Urzędu Gminy Spytkowice, ul. Zamkowa 12, 34-116 Spytkowice lub przesłać na adres: Urząd Gminy Spytkowice, 34-116 Spytkowice,
ul. Zamkowa 12. Decyduje data wpływu do Urzędu Gminy;
b) W formie elektronicznej poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePuap /uk501s3jxz/skrytka lub na adres poczty elektronicznej Urzędu gmina@spytkowice.net.pl.
2) Dokumenty aplikacyjne przesyłane drogą elektroniczną muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.
3) Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu dokumentów - nie będą rozpatrywane.
8. Przebieg postępowania w sprawie naboru:
1) Konkurs przeprowadzi Komisja Konkursowa powołana przez Wójta Gminy Spytkowice.
2) W konkursie będą mogli wziąć udział kandydaci, którzy spełnią niezbędne wymagania formalne. Lista tych kandydatów zostanie opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy niezwłocznie po przeprowadzonym i zakończonym naborze.
3) Dokumenty aplikacyjne osób, które nie spełnili wymagań formalnych naboru, można będzie odebrać w okresie 1 miesiąca od dnia ogłoszenia informacji w Biuletynie Informacji Publicznej.
4) Komisja konkursowa działa dwuetapowo:
a) I etap: zapoznanie się z dokumentami złożonymi przez kandydatów, ustalenie czy
zostały spełnione kryteria określone w ogłoszeniu o naborze oraz ustalenie listy
kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu postępowania,
b)II etap: przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatami. Kandydaci
spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie lub na
wskazany adres e-mail o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
5) Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o jego wyniku zostanie zamieszczona na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Spytkowicach oraz opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej przez okres co najmniej 3 miesięcy.
6) Wybrany kandydat, przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest do złożenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności.
7) Urząd Gminy w Spytkowicach zastrzega sobie możliwość nie rozstrzygania konkursu bez podania przyczyny.
8) Kandydatowi nie przysługuje roszczenie o nawiązaniu stosunku pracy.
9) W stosunku do czynności związanych z naborem nie przysługuje droga odwoławcza.
9. Klauzula informacyjna.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L Nr 119), zwanego dalej RODO informuję, że:
1. Administratorem Pana/i danych osobowych jest Urząd Gminy Spytkowice, ul. Zamkowa 12, 34-116 Spytkowice, tel. 33 879 18 20, e-mail: gmina@spytkowice.net.p
2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych u Administratora: iod@spytkowice.net.pl
3. Pana/i dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego na podstawie art.6 ust.1 lit. b (podjęcie działań zmierzających do zawarcia umowy) i lit.c RODO (wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) w związku z art.221 §§ 1 i 4 ustawy z dn. 26.06.1974 roku Kodeks pracy (t.j.Dz.U.2022 r. poz.1510) i §1 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (t.j.Dz.U.2018.2369); inne dane osobowe, w tym dane do kontaktu, takie jak nr telefonu lub adres e-mail, są przetwarzane na podstawie Pana/i zgody (art.6 ust.1 lit.a RODO), która może być odwołana w dowolnym momencie, jednakże jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej cofnięciem.
4. Dane osobowe mogą być przekazywane innym organom i podmiotom wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
5. Pana/i dane osobowe będą przetwarzane przez okres 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wyłonionego poprzez procedurę rekrutacyjną pracownika. Osoba nieprzyjęta do pracy ma prawo nie zgodzić się na określony w zdaniu poprzednim okres przetwarzania jej danych osobowych, a wówczas jej dane będą podlegały usunięciu z chwilą zatrudnienia pracownika wybranego w naborze.
6. Posiada Pan/i prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia i ograniczenia przetwarzania.
7. Ma Pan/i prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdyby przetwarzanie Pana/i danych osobowych naruszało przepisy RODO.
8. Pana/i dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
9. Pana/i dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
10. Podanie przez Pana/ią danych osobowych w zakresie wynikającym z art.221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie innych danych jest dobrowolne.
Załączniki: