Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków - przypominamy o złożeniu deklaracji
Przypominamy Mieszkańcom o konieczności składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Na zgłoszenie źródła ciepła, które było kiedykolwiek uruchomione przed 1 lipca 2021 roku obywatel ma 12 miesięcy (termin mija 30 czerwca 2022 roku), natomiast jeżeli zostało ono uruchomione po 1 lipca 2021 roku termin złożenia deklaracji ulega znaczącemu skróceniu i mamy na to tylko 14 dni od dnia pierwszego uruchomienia źródła ciepła.
Deklarację można złożyć na dwa sposoby:
- elektronicznie, przez stronę www.zone.gunb.gov.pl, wykorzystując do tego profil zaufany, e-dowód albo podpis kwalifikowany.
- w wersji papierowej, składając ją osobiście w Urzędzie miasta/gminy zgodnie z lokalizacją budynku albo wysyłając ją tradycyjną pocztą.
Celem stworzenia Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków - CEEB jest poprawa jakości powietrza poprzez likwidację głównej przyczyny zanieczyszczeń – emisji substancji powodujących smog. CEEB to bardzo ważne narzędzie wspierające wymianę starych kotłów grzewczych, to miejsce gdzie będą dostępne również informacje na temat wszystkich programów finansowania wymiany pieców. System jako centrum wiedzy dla obywatela w znaczący sposób ułatwi pozyskanie informacji, które są niezbędne np. przy ubieganiu się o dofinansowanie na wymianę starego kotła.