Zaproszenie do składania ofert - Przebudowa i rozbudowa wewnętrznej instalacji gazu, remont instalacji centralnego ogrzewania w budynku przy ul. Parkowej 9 w Ryczowie
Zaproszenie do składania ofert
Podstawa prawna: zgodnie z przepisami art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) - do postępowania nie stosuje się w/w przepisów - zamówienie poniżej 130 000 złotych.
Wójt Gminy Spytkowice, ul. Zamkowa 12, 34 – 116 Spytkowice przyjmuje oferty cenowe na zadanie:
„Przebudowa i rozbudowa wewnętrznej instalacji gazu, remont instalacji centralnego ogrzewania w budynku przy ul. Parkowej 9 w Ryczowie”.
Prace obejmować będą:
Przebudowa i rozbudowa wewnętrznej instalacji gazu,remont instalacji centralnego ogrzewania w budynku przy ul. Parkowej 9 w Ryczowie”.
Kody CPV:
45331110-0 – Instalowanie kotłów
45331100-7 – Instalowanie centralnego ogrzewania
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
Szczegółowy opis zamówienia określony został w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiarach robót stanowiących załączniki do zaproszenia do składania ofert. Dokumentacja ta stanowi integralną część opisu przedmiotu zamówienia i jest podstawą do właściwego przygotowania i złożenia oferty.
Zamawiający załączył przedmiary robót, które należy traktować wyłącznie jako dokument pomocniczy i rozpatrywać wyłącznie jako wskazanie ilości, rodzajów prac do wykonania w ramach zamówienia. Przyjmuje się że Wykonawca zapoznał się z miejscem prowadzenia robót, opisem przedmiotu zamówienia jaki ma zostać wykonany i sposobem jego wykonania. Całość robót należy wykonać zgodnie z zamierzeniem i przeznaczeniem. Wykonawca nie ma żadnej gwarancji , że ilość nie będzie odbiegać pod względem wielkości od ilości podanych w przedmiarze robót. Pozycje w przedmiarach robót opisują roboty objęte umową w sposób skrócony. Uważa się jednak, że poszczególne pozycje przedmiarów robót zawierają wszystkie czynności konieczne do całkowitego i poprawnego wykonania przedmiotowych robót zgodnie ze sztuką budowlaną i obowiązującymi przepisami.
Zamawiający nie wymaga załączenia kosztorysu ofertowego.
Podstawą obliczenia ceny oferty i jednocześnie wynagrodzenia w formie ryczałtu (w rozumieniu art. 632 kodeksu cywilnego) jest wartość podana jako cena oferty, która musi pokrywać wszystkie wymogi kompletnego wykonania prac niezależnie od tego czy są one szczegółowa opisane w zaproszeniu i przedmiarze robót. Cena określona przez Wykonawcę nie będzie zmieniana w toku realizacji zamówienia.
- Termin realizacji zadania: 4 miesiące od daty podpisania umowy.
- Rękojmia.
- Wymagany okres rękojmi - 36 miesięcy na wykonane prace i przedmiot umowy, licząc od daty bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót.
- W okresie rękojmi Wykonawca jest zobowiązany do nieodpłatnego usuwania wad, usterek i awarii w ustalonym wspólnie z Zamawiającym terminie nie dłuższym niż 7 dni.
- Do udzielonej przez Wykonawcę rękojmi stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego.
Warunki wymagane od Wykonawców:
Wykonawca zobowiązany jest do:
- wykonania przedmiotu umowy zgodnie z dostarczoną przez Zamawiającego dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót będących przedmiotem niniejszej umowy oraz obowiązującymi przepisami prawa i zasadami rzetelnej wiedzy technicznej,
- zapewnienia kompletnego kierownictwa, wykwalifikowanych pracowników, materiałów, sprzętu i innych urządzeń niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia oraz usunięcia wad,
- Wykonawca musi mieć do dyspozycji osoby legitymujące się kwalifikacjami odpowiednimi do stanowisk jakie im zostaną powierzone, w szczególności Wykonawca będzie dysponował osobą na stanowisko kierownik budowy posiadający uprawnienia w specjalności instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych. Poprzez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.), - posiadania przez pracowników wszystkich wymaganych prawem uprawnień,
- prowadzenia dziennika budowy,
- stosowania wyrobów budowlanych dopuszczonych do stosowania w budownictwie, posiadających odpowiednie atesty , certyfikaty lub aprobaty. W przypadku zastosowania w trakcie realizacji robót jakichkolwiek wyrobów budowlanych nie dopuszczonych do stosowania w budownictwie Wykonawca nie otrzyma wynagrodzenia za wykonane roboty i wykona je ponownie na własny koszt i ryzyko,
- Wykonawca na własny koszt wykona badania materiałów, których jakość budzi wątpliwość,
- wywozu i utylizacji na swój koszt materiałów pochodzących z rozbiórki, wszelkich odpadów powstających w wyniku prowadzonych robót zgodnie z przepisami ustawy o ochronie środowiska oraz gospodarowania odpadami,
- zorganizowania zaplecza miejsca prowadzenia robót i prawidłowego jego oznakowania (zabezpieczenia miejsca prowadzenia robót uniemożliwiające dostęp przez osoby nieuprawnione),
- prawidłowego oznakowania i zabezpieczenia miejsca prowadzenia robót,
- utrzymania porządku w miejscu prowadzenia robót oraz przywrócenie do stanu pierwotnego po zakończeniu robót,
- od chwili protokolarnego przejęcia miejsca prowadzenia robót do czasu odbioru robót ponoszenia odpowiedzialności za szkody wynikłe na tym miejscu (budynku),
- ponoszenia pełnej odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych w miejscu prowadzenia robót i poza nim, a związanych z wykonaniem przedmiotu umowy,
- ponoszenia pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich powstałe w związku z prowadzonymi robotami w tym też związanych z ruchem pojazdów,
- natychmiastowego powiadomienia Zamawiającego o wypadkach lub zagrożeniach,
- zgłoszenia przedmiotu umowy do odbioru końcowego,
- uczestniczenia w czynnościach odbioru końcowego oraz przeglądach gwarancyjnych w okresie rękojmi za wady na wezwanie Zamawiającego.
- ponoszenie kosztów zużycia energii i wody w okresie realizacji umowy;
Wymagania ogólne:
- Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia,
- organizacja pracy podczas wykonywania przedmiotu zamówienia winna odpowiadać wymaganiom określonym w aktualnych przepisach dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy praz musi zapewniać prawidłowe wykonanie robót. Roboty należy prowadzić w sposób, który nie będzie naruszał interesów osób trzecich,
- materiały, które będą wbudowane muszą odpowiadać wymogom, które określa art.. 10 ustawy
z dnia 7 lipca 1994r Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2021r poz. 2351 z późn. zm.), posiadać certyfikat lub deklarację zgodności z PN lub aprobatą techniczną, - całość robót należy wykonać w oparciu o obowiązujące w zakresie przedmiotu zamówienia przepisy prawne i normy branżowe,
- Wykonawca jest posiadaczem i wytwórcą odpadów. Na wykonawcy ciążą obowiązki wynikające z ustawy z dnia 14 grudnia 2012r o odpadach (tekst jedn. Dz.U z 2021r poz. 779 z późn. zm),
- Prace będą prowadzone na czynnym obiekcie w związku z tym Wykonawca ma obowiązek prowadzić wszystkie prace, a szczególnie prace powodujące uciążliwy hałas w sposób uzgodniony z Zamawiającym, zabezpieczyć wszystkie elementy znajdujące się
w pomieszczeniach, aby nie spowodować ich uszkodzenia.
- Oferty należy składać:
Załączony formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do ogłoszenia należy wypełnić
i złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Oferta – „Przebudowa i rozbudowa wewnętrznej instalacji gazu, remont instalacji centralnego ogrzewania w budynku przy ul. Parkowej 9 w Ryczowie” na Dzienniku Podawczym, parter Urzędu Gminy Spytkowice, ul. Zamkowa 12 lub przesłać na adres Urzędu Gminy Spytkowice faksem (033) 879 15 60, e-mailem: ppri@spytkowice.net.pl do dnia 22.03.2022r.
- Istotne postanowienia umowy:
- Wynagrodzenie ryczałtowe zostało ustalone na podstawie oferty Wykonawcy,
- Podstawą wystawienia faktury będzie protokół końcowego odbioru robót podpisany przez Zamawiającego,
- Zapłata za wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie do 30 dni od daty złożenia prawidłowej faktury na Dzienniku Podawczym w Urzędzie Gminy Spytkowice, w formie przelewu na rachunek bankowy podany na fakturze. Datą zapłaty jest data obciążenia rachunku Zamawiającego.
- Kary umowne
a) za odstąpienie od umowy przez Zmawiającego z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca – w wysokości 10% wynagrodzenia brutto,
b) za opóźnienie w wykonaniu przedmiotu zamówienia w wysokości 0,2% wynagrodzenia brutto za każdy dzień opóźnienia,
c) za opóźnienie w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub ujawnionych w okresie gwarancji w wysokości 0,2% wynagrodzenia brutto za każdy dzień opóźnienia, liczony od upływu terminu wyznaczonego na usunięcie wad,
d) z tytułu odstąpienia od umowy przez Wykonawcę w wysokości 10% całkowitego wynagrodzenia brutto za przedmiot zamówienia.
Zamawiający udzieli zamówienia:
Wykonawcy, który spełniając wyżej opisane wymagania zaoferuje najniższą wartość brutto za całość przedmiotu zamówienia określonego w załączniku nr 1 do zaproszenia.
- W toku dokonywania badania i oceny ofert zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawcę wyjaśnień treści złożonych ofert.
- Odmowa udzielenia przez Wykonawcę wyjaśnień w wyznaczonym terminie spowoduje odrzucenie oferty.
- Przez przyjęcie oferty do realizacji rozumie się zawarcie umowy w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
Informacja o wyborze oferty:
Wykonawcy zostaną powiadomieni o złożonych ofertach i wyborze oferty w sposób zaznaczony w formularzu ofertowym.
Dodatkowe informacje:
- Niniejsze postępowanie nie podlega przepisom ustawy z dnia 11.09.2019r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2021r poz. 1129 z późn. zm.).
- Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
- W przypadku wpłynięcia jednej oferty, która będzie spełniać wymogi Zamawiającego zgodnie z zaproszeniem, Zamawiający może dokonać wyboru tej oferty.
- W uzasadnionych przypadkach Zamawiający ma prawo do zmiany treści zaproszenia. Jeżeli zmiany będą mogły mieć wpływ na treść składanych ofert, Zamawiający wydłuży termin składania ofert.
- Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zaproszenia.
- Prośbę o udzielenie wyjaśnień należy złożyć w dowolny sposób, spośród podanych tj.: pisemnej na adres Zamawiającego lub osobiście w siedzibie Zamawiającego, faksem (33) 879 15 60, w wersji elektronicznej na adres ppri@spytkowice.net.pl
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zaproszenia bez podania przyczyny na każdym etapie postępowania, a także do pozostawienia postępowania bez wyboru oferty.
Z poważaniem,
Wójt Gminy Spytkowice
mgr Mariusz Krystian
Załączniki:
- Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy
- Załącznik nr 2 - Klauzula informacyjna
- Załącznik nr 3 - Projektowane postanowienia umowy
- Załącznik nr 4 - Przedmiar robót
- Załącznik nr 5 - Specyfikacja techniczna